En kärna i näsan

Det är Fredag och jag är hemma med barnen, Linnea har åkt till sin pappa över helgen så hon saknas. Jimmy är på Åland och jobbar idag så det blir sen hemkomst idag om dom äns hinner med sista båten hem, hoppas det.

Jag mår inget vidare, har tungt att andas och en djävulsk hosta som inte ger med sig. Har inte kunnat sova på 2 nätter så jag är sååå trött, plus att jag käkar stark hostmedicin oxå och känner mig lite extra trött av den. Känner att humöret sviktar hela tiden,har inget tålamod med barnen. Jag ska gå upp och sätta mig med barnen där uppe snart och leka lite, dom blir så glada och jag känner att jag måste umgås med dom oxå nu och sen blire FREDAGSMYS i soffan i kväll. Ska försöka titta på Idolfinalen ikväll, får se om jag kan hålla ögonen öppna.

Eddy petade in en popcornkärna i näsan idag, han pillade och pillade men han fick inte ut den, jag sprang iväg och letade efter något att pilla med men när jag kom tillbaks hade kärnan åkt så pass långt in att det var omöjligt att få ut den på egen hand. Försökte få honom att fräsa ut den men han har inte riktig koll på hur man gör,det blir inget drag lixom. Ja,ha, bara att åka ner till Husläkarna nere i centrum för proffshjälp. Vi sitter i väntrummet och mina 3 små barn beter sig som om dom inte varit ute bland folk på flera veckor, skriker,hoppar,röjer runt bland alla saker och så till slut ropar äntligen läkaren upp Eddy och vi får komma in på ett rum. Han är trevlig och pratar till Eddy hela tiden och visar lite mokajänger som han ska använda, Eddy får känna på och godkänna alla saker innan det är dax för "operation uttagning" allt går fort och kärnan kommer ut på ett kick, Eddy hinner bli lite ledsen eftersom det gjorde ont så långt upp i näsan men det gick över. Sköterskan som var med kom in med en liten Bamsebild som present för att han var duktig.....Eddy tittar upp på henne med butter blick och säger surt....jag vill ha 2!!!! Ha ha ha, den lilla skitungen. På hemvägen pratade vi om att nu har vi lärt oss att man inte ska pilla in saker i näsan i frtsättningen och både Ida och Eddy höll med. Hoppas det håller i sig.

Vinkar trött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0