En riktig SKIT-dag!!!!!!!

I morse när vi äntligen kom ut till bilen(det tar tid att få på 4 små barn kläder som klarar 10 minus) så visade det sig att endast bakluckan går att öppna, övriga var fastfrusna....varför ställde jag inte in bilen i garaget igårkväll?)
Ok, bara att böka in fyra påpälsade ungar till sina platser genom just bakluckan, det tog tid och var knöligt men tillslut var alla på plats så jag kunde klättra fram till förarplatsen och starta bilen för lite värme sen ut och skrapa alla rutor, isen satt som sten och jag fick kämpa ordentligt. Pust och stön äntligen klar, klättrar tillbaks till förarplatsen och ska backa ut, vad händer då?? det är ett kraftigt motstånd och det gnisslar.....handbromsjävelen har frusit fast ordentligt så det går inte att åka någonstans......jag klättrar ut igen och slår med handen på bilen och skriker "BILJÄVEL" då tittar en av grannarna fram och frågar hur det går, jag förklarar problemet och han erbjuder snällt Linnea en plats i hans bil så hon kan komma till skolan...tack gode gud för snälla grannar.
Ut med barnen igen och ner till dagis med Ida och Eddy. Väl hemma hinner jag ta en värmande kopp kaffe och ringa ett telefonsamtal innan dagis ringer och säger att Eddy inte mår så bra, han har diarè och har bajsat 3 ggr redan, ja ha bara att klä på sig igen och traska ner för att hämta Eddy då. Nu har vi varit hemma några timmar och det är snart dax att hämta upp Linnea och Ida igen, Eddy har väl hunnit med ca 10 bajsomgångar än så länge, stackarn det bara rinner ur han. Milton har ju varit dålig i magen ett tag nu så det är väl det han fått, hoppas det går över till Lördag då vi ska iväg på roligheter med Sprutab.
Var ute och testade bilen nu för en stund sen och det verkar ha släppt nu så jag slipper gå till skolan och hämta Linnea, det är inte långt men jobbigt för Eddy.

En riktig SKIT-dag som fasiken inte kan bli värre hoppas jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0