Kräksjukan

Då var det dax för årets första omgång av kräksjukan, både Ida och Eddy har spytt hela natten, dom ligger helt utslagna i soffan och kollar på film och surplar coca cola, det är bra för magen. Ida var hemma hos sin faster över natten så hon fick ta hand om henne stackarn och Eddy var hemma och spydde ner 3 sängar och en soffa, så nu finns det tvätt kan jag säga. Jag ringde till Linnea för att kolla om hon insjuknat men det hade hon inte som tur var.
Vi betar av det mesta nu innan jul känns det som, influensan(kanske tom svin)vinterkräksjukan, öroninnflamation och förkylningar, såå trött på det här nu men bättre innan jul än på jul kanske. Undrar vad som kommer här näst? lite djävulsk tandvärk kanske eller några brutna ben? Den som lever får se men jag har satt på mig boxningshandskarna och står redo att takla what ever kan jag säga, inget välter mig :-) Ha ha ha.

Nu har jag ställt in en potatisgratäng i ugnen som vi ska ha till middag, det blir Oxfile, potatisgratäng, rödvinsreduktion och grönsaker. MUMS.

Trevlig Lördagskväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0