Mellandagar!

Julen är över och det är väldigt långt kvar till nästa som tur är. Vi är alla lediga och latar oss dag ut och dag in, gör inte mycket alls.
Julafton blev jätte bra, jag och Ida började med att åka till mammas grav och tända ljus sen styrde vi kosan mot Linnea......dom hade precis flyttat klart dagen innan så nu bor vi nära varandra även om hon inte är här. Vi fikade och hon fick sina julklappar från oss. Sen åkte vi hemmåt och vid 14:30 kom pappa och Inger, efter det följde traditionsenligt...Kalle, julbord,glögg,godis, tomten och klappöppning. Alla barn var nöjda och glada.

Snart är det nyårsafton, fasiken vad fort det går. Vi åker till Norrtälje och firar hemma hos Micke, Malin och Alexander, vi blir kvar över natten där. På nyårsdagen är det 40:års fest hos Elvir så det gäller att man ska orka med det oxå dagen efter nyår :-) Vi sitter där varje år på kalas oavsätt om man är bakis som ett ägg eller inte,ha ha ha, det är såååå värt det, Elvir är en fantastisk kock och vän så jag missar inte ett tillfälle för fest hos dom.

Funderar på middag? Är sugen på lite av varje men känner inte för att stå vid spisen i flera timmar idag, vi får se vad Lill Ica har att fresta med.

Igårkväll efter middagen åkte jag ner till Anna och drack lite vin med henne och snackade skit, det var trevligt men det blev sent, var hemma runt 02:00 tror jag. Vaknade till lukten av nybakta Scones, min fina Jimmy åhh, du är bäst.

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0