Virus

Ett litet ettrigt virus har smugit sig in i min kropp och håller ett fast och envist tag. Var upp till husläkaren igår för det kändes som om jag skulle kvävas, fick ingen luft och det rosslade och pep ordentligt plus att jag är superförkyld och hostar så jag blir hes. Ingen infektion i alla fall så ingen idè med antibiotika men det är bara bra för jag vill inte hålla på och äta sånt skit i onödan, det är bara att stå ut helt enkelt. Fick kortisontabletter och nya astmamediciner, jag har ju inte behövt det på snart 3 år men nu var det alltså dax igen, blommar upp vid dunderförkylningar tydligen, sen fick jag 2 sorters hostmediciner oxå en till natten och en till dagen, 750 pix på apoteket, skitkul, verkligen så här i jultider.
Linnea är hemma med feber eller idag är första dagen utan så imorgon får hon nog gå om hon inte fortsätter hosta så jäkligt, värst är på kvällar och nätter. Inget biter på henne, inte äns den starka hostmedicinen vi har hemma, skruttan.

Vi åkte i alla fall till Furuviksparken i Lördags med Jimmys jobb, det var mysigt. Vi grillade korv, gick på julmarknaden,träffade jultomten,åkte karuseller och slutligen åt vi julbord nere på Sjöbryggan, vet inte om jag har gått och blivit jävligt kräsen men jag tyckte inte det var något gott alls, tur att dom hade lite annat oxå.

När vi anlände till Norrtälje igen lämnade vi Ida och Eddy hos famor för natten och jag och Jimmy gick ut en sväng med några från hans jobb, drack lite öl och snackade skit. Slutligen hamnade vi hos Micke inte allt för sent som tur var, vi sov där och hämtade barnen på Söndag förmiddag. Eftersom jag mådde skit så åkte vi hem på en gång och jag sov nästan hela Söndagen, feber och jätte jobbigt med andningen, blä. Det är inte så att man stannar hemma och tar det lungt när man är sjuk, näääää, ut och festa,röker lite extra  och sover få timmar då får man ju skylla sig själv helt enkelt.

:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0