Dagarna rullar på

Japp, dagarna rullar på och jag hänger med än, mitt liv består av städ,tvätt,hämta och lämna barn på dagis och skola,handla, laga god billig och näringsrik mat.........sååååååå jäkla skitkul, not.
Åkte till min vän Sandra imorse och vi gnällde ikapp, ha ha. Skönt att någon lyssnar på mitt gnäll.
Nåja, lite annat har jag oxå hunnit med, jag gjorde egna oljeblandningar i veckan, så gott att ha på sallad,grönsaker och även till marinader och stekning och så lätt att göra.


Jag har även ringt runt och kollat försäkringar som täcker oss när vi är bortresta, upptäckte nämligen att våran hemförsäkring bara täcker upp till 45 dagar utomlands, vi ska ju vara borta 2 1/2 månad.
Sen gäller den bara när man reser från ett nordiskt land, så om vi lämnar Lanta och reser över till tex Malaysia så gäller den inte där, skitdumt och man kunde inte lägga till något extra heller.  Så jag har kollat up en massa sådant, suttit i en jävla massa telefonköer och hört en massa olika mindre bra kömusik, jag gillar inte sånt för oftast är det hemsk hissmusik och inte sånt som jag gillar. På ett ställe lät det så här i ca 30 min: vi har för närvarande kö, du är nu nr 328. Jag väntade och väntade för att plötsligt höra : pip...Våra öppetider är Måndag tom Fredag 08:00 tom 17:00 välkommen åter, klick. Hade jag varit där hade jag slängt in en handgranat, jag menar man brukar väl ta dom som är kvar i kön innan man stänger för dagen eller???

Försöker även köra lite GI inspirerat nu igen, mår ganska bra av det och det är mycket gott att välja på, tyväär är jag slav under kolhydrater så det brukar spricka efter ett tag men ja, ja bättre lite då och då än aldrig eller? Ha ha.
Idag blev det tex Broccolimos med Ingelsta knackare(korv av kalkon) och stark senap, jätte gott. Slängde även ihop en smoothie till efterätt då jag missade förmiddagsmellisen (eftersom jag satt och gnällde hos Sandra)  gott och nyttigt.



Måste bara visa skylten som min söta dotter hängt upp på sin dörr igår när hon var lite sur på sin lillesyster. Hon har skrivit helt själv.


Översättning: Om man kommer in måste man knacka först, så det så. Pussgurkan, så härlig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0