Det brinner

Det brinner här i området, inte många hus ifrån oss. Brandbilar och poliser överallt. Det är ju parhus i det här området så båda husen blir nog helt förstörda ser det ut som. Takplattorna bara smällde och det var stora hål i taken. Man såg ingen eld bara en massa tjock rök. Det hade tydligen börjat på nedervåningen i det ena huset. Jag och barnen hade precis varit och lämnat Linnea i skolan och sen handlat en snabbis på Willys när vi kom åkande ner i backen här, ser en massa rök och hör en massa sirener från brandbilar, snacka om att jag fick en klump i magen, jag bara rös.....säg inte att det är vårat hus eller våran granne som vi delar hus med...fy vilken mardröm, jag är livrädd för eld.
Ida blev jätterädd och ville inte att jag skulle gå någonstans utan henne, jag fick inte äns stå utanför dörren och plocka in all tvätt som jag inte ville skulle bli alldeles rökig, hon var rädd att det skulle börja brinna här hos oss, får nog ta och prata lite med henne så hon inte går runt och oroar sig lilla skruttan.
Tankarna går såklart till dom stackarna som äger husen, visst det är materiella ting men allt går verkligen inte att ersätta, som arvegods, foton osv osv, dom har en jobbig tid framför sig, hemskt. Jag lider med er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0