Middag på stan

I Torsdags kväll bar det iväg in till Stockholm för en middag med min moster, vi möttes upp vi Stureplan och så tog vi bussen till Söder, vi skulle till ett ställe som heter "Cibo" en italiensk restaurang. Vi skulle träffats tidigare men Jimmy jobbade såklart sent just den här dagen, han har slutat tidigare alla andra dagar den här veckan men inte just denna dag såklart. Så jag mötte upp Barbro vid strax efter 19:00 och så hade hon bokat bord till 19:30.
Fantastisk god mat, jag började med en antipasto, in kommer en lång bricka med massvis med gott på, man blev nästan mätt bara på den men det blev varmrätt oxå Röding,hummerconsumè,jordärtskockor,pickels,pilgrim & vongolemusslor.....mumsigt. Vi tog ett glas vin till och sen knatade vi ner till Folkungagatan där våran vän Elvir jobbade, han slutade precis så han satte sig med oss och snackade tills det var dax att börja röra sig mot Roslagsbanan, sista går ju 00:05 i veckorna, så är det när man bor på landet, då får man inte vara ute för länge, hm.
Det var kul med lite sällskap på tåget, undrar om Elvir ens fick en syl i vädret som jag babblade på, ha ha ha.
Väl hemma sov alla som stockar, jag gick en runda och stoppade om barnen och släckte lampor, barnen är så fina när dom sover, ha ha.
Bilder från kvällen.

     
     

                     



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0