Ingen förskoleplats!

Ja ha, igår ringde förskolechefen upp mig och informerade om att vi tyvärr inte får någon plats till Milton i Januari som önskat utan i Augusti så finns det gott om platser..... ja men va bra det är ju bara 8 månader längre fram i tiden, jag kan vara hemma och leva på vårat feta sparkonto, jag kommer bli lite utav en "Anna Anka" ser jag verkligen fram emot.....NOT NOT NOT.
Mina föräldradagar räcker väl fram till Februari, Mars men sen ingen inkomst. Suck.
Om inget annat händer eller vi kommer på något annat förslag så har ju Österåkers kommun det där "Vårdnadsbidraget" man kan få, 3000:- i månaden skattefritt och man förlorar inte sin SGI under tiden man får det bidraget plus att man kan jobba helger och kvällar för att dryga ut kassan, alltid något.
Men jag kände ändå en sorg för jag har verkligen längtat efter att få börja jobba lite,har ju varit hemma 5 år nu och ska jag vara hemma till Augusti så blir det 6 år, ja ja, inte mycket att göra åt.
Man ska ju inte se problem utan bara utmaningar, ha ha ha ha.Jag gör mitt bästa på den fronten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0