Kallt och soligt

Vaknade till strålande sol och klarblå himmel, fick skrapa rutorna på bilen, varför räknar jag aldrig med det i mitt tidsschema???
Jag är som jag sagt tidigare inte en stor vän av Oktober,November,December,Januari och Februari men det återkommer hela tiden i mitt liv och än så länge så har jag ingen villa på solkusten som jag kan övervintra i, hoppas på förändring på den fronten, ha ha Jimmy,du måste jobba hårdare.... :-)
När man har 4 barn som ska kläs vaje morgon så är vintern inget vidare, overaller,mössor, vantar (som alltid är borta) tjocka kläder under osv osv, det tar en evighet här på mornarna och när man håller på med sista barnet och svettan lackar så är första barnet kissnödigt......ja så här håller vi på, rena rama cirkusen.

Nu har jag i alla fall fyndat overaller till Ida och Eddy, fick köpa förra årets modeller av Didriksson för 599:- styck istället för årets modeller för 799:- styck, helt ok när man har många barn som ska ha vinterkläder. Köpte svart till Ida och Kammo till Eddy så Milton kan ärva båda 2, smart va?

Måste bara berätta om Linnea, när vi kom till skolan idag så satt det lappar på varje barns krok om ett kalas som skulle vara nästa helg, det var två av tjejerna i klassen som skulle fira ihop och ha kalas här i våran lokal. Linnea frågade vad det stod och jag läste, hon såg misstänksam ut och frågade om alla i klassen var bjudna, ja sa jag.... alla killar oxå?? ja sa jag, det blir väl kul? Nej då vill jag inte gå,du får ringa och säga att jag har vattkoppor.
Va? Ja hon är för skön also.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0