Morgonstress

Linnea har ju varit sjuk och hemma Mån,Tis och Onsdag så idag Torsdag skulle hon gå igen eftersom att hon är frisk nu. Jag ställer klockan på 06:20, väcker barnen 06:40, irrar omkring och letar efter rena kläder till barnen, klär på 3 av dom för den 4:e klär på sig själv efter massa gräl om vilka kläder hon ska ha, försöker vänligt men JÄKLIGT bestämt förklara att det är 2 grader ute och att man kan inte ha knickerstights med spetskant och linnetunika till det för då kommer man frysa rumpskägget av sig.....!! Hon klär under höga protester på sig jeansen jag lagt fram men får genast psykbryt så fort  dom nått höftbenet....Vad är det nu då? (frågar jag) Dom är sååå tighta så det gör ont i ådrorna (svara Linnea) ??????? Ont i ådrorna,hm? så tighta jeans har jag aldrig provat,men det låter ju onekligen inte skönt. Ja ha, av med dom och på med tjocka strumpbyxor och kjol. Stressigt som sjutton och jag är vid det här laget ganska arg(tror även grannen noterade det), klockan tickar på fortare än blixten....tick tack...vill inte komma försent till skolan IGEN. Ida fortsätter att hela tiden säga: men mamma, jag är ju duktig i alla fall,eller hur? Ja då, du är snabb idag svara jag snabbt. Eddy sitter högst upp i trappan och informerar om att han absolut inte tänker gå ner själv för han har så ont i kroppen.Tänker för mig själv: din lilla skitunge, nu kommer du ner innan jag..............
08:08 äntligen ute i bilen (skolan börjar 08:10) skrapar snabbt rutorna och kommer på att jag glömt Ida och Eddys galonisar på verandan, ähh skit i dom det duger med överdragsbyxor.
Gasar i väg och anländer prick 08:10 till skolans parkering....hm?? vad lite bilar det är här tänker jag för mig själv,känner att något är fel, att jag måste ha missat något. Linnea springer upp medans jag lovar att vänta på parkeringen i fall att ingen är där. Hon kommer nerspringandes med tårar i ögonen och säger att hon sett några i klassen men att hon saknar mig så mycket redan,lillskruttan. Jag följer med upp för att kolla vad som gäller och då visar det sig att det visst är "Studiedag" och att det bara är fritids idag.......Linnea vägrar att stanna kvar så det var bara att ta hem henne igen...suck all stress i onödan. Jag som brukar ha stenkoll på sånt här,jag förstår inte hur det kunnat missats.
Ja ja, nu är Ida och Eddy på dagis och jag,Linnea och Milton är hemma igen.

Hoppas ni haft en bättre morgon!


Kommentarer
Postat av: Anonym

hej gumman, jag skrattar sa jag grater ibland nar jag laser din blogg. Kanns som man ar Dar haha

2009-10-12 @ 11:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0