Jobbsökningstider!

Vill sååå gärna ut i arbetslivet nu, har ju varit hemma många långa år nu med barnen och visst, det har varit en underbar tid men nu känner jag för att börja på ett nytt kapitel i livet. Det är en svår tid att söka jobb på tyvärr och jag har ju inte världens längsta meritlista heller, ha ha ha. Har inte hunnit med så många jobb eftersom jag varit hemma så länge. Dom flesta jobb som finns att söka har jag inte kvalifikationerna till eller så är det bara säsongsjobb och det går ju inte. Det skulle vara så kul om Jimmy fick vara hemma ett tag nu med Milton och njuta av det precis som jag har fått gjort. Det kommer bli dyrt men det är det värt.

Så hur gör man? Hur skriver man ett bra ansökningsbrev? Har inte sökt jobb tidigare,har haft turen att få jobb ändå men genom kontakter som för övrigt verkar vara den absolut bästa metoden.

Så vad vill jag? Jag vill helst inte sitta inlåst på kontor framför en dator utan vill jobba mer kreativt och träffa massor av olika människor. Jobba med händerna, skapa, hjälpa, vara en idèbank osv osv om jag får välja fritt also men så lär det väl inte bli. Sen är det ju det där med barn......tyvärr är inte det en bra merit, på ett sätt kan jag väl förstå oron över att man kommer vara hemma massor med sjuka barn osv men vi är ju 2 föräldrar här och Jimmy har ju aldrig varit hemma och vabbat under alla dessa år vi haft barn så det får bli hans uppgift ett tag framöver för att jag ska få en chans att komma igång på ett förhoppningsvis nytt och inspirerande jobb.

Hösten kommer bli väldigt mörk för oss om jag inte hittar ett jobb. Jag ska göra mitt bästa, det har jag lovat mig själv. Jag vill, jag måste, jag ska!!

Har ni något att föreslå så tveka inte.

Vink, vink!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0