Plusgrader....jipppppppiiiiii!!!!!!!!!

Äntligen plusgrader, mulet och grått men det känns ändå helt underbart. Jag beställde fodrade galonbyxor igår till barnen, det var nog i grevens tid, tänk när all denna snö ska smälta...jisses vad blött det kommer att bli och vad är roligare än vattenpölar när man är liten??

Veckan börjar lida mot sitt slut, barnen börjar friskna till från snoriga näsor och envis hosta, Eddy har varit hemma med mig och Milton hela veckan, han har haft så hög feber som 40 grader i Tisdagskväll stackarn men nu börjar det ge med sig och febern är borta. Imorgon bär det av till Norrtälje, Ida och Eddy ska på kalas på "Lekrymden", deras kompis Alexander fyller 4 år. Kanske även passar på att hälsa på svärfar, barnen har inte sett sin farfar på ett bra tag nu. Alla i Jimmys familj bor i samma område i Nortan fast i olika lägenheter(lite kul) så man kanske springer på någon av dom andra oxå :-)

Den här veckan har vi haft frysrensning, jag handlar och handlar fast frysen är full med mat så jag bestämde mig för att nu ska vi bara äta av det vi har....det har gått bra,bara man kommer ihåg att ta fram kvällen innan så det hinner tina upp. Det har blivit både köttfärssås, helstekt kottlettrad och panerade sejfilèer så det har verkligen inte gått någon nöd på oss. Idag plockade jag fram en halv påse med frysta tigerräkor som jag tänkte mumsa på ikväll, marinera med chili, vitlök och sweet chili sås, grilla i grillpannan och äta med aioli och bröd, kanske ett glas vitt.....eller jo,det blir det :-) Mums!

Trevlig helg på er alla, smack!


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Åhh den var också jättefin!! ;)

Hur många bilder köpte du?

Kramis

2010-02-26 @ 15:28:49
URL: http://mjikaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0