Suck........

Åkte till besiktningen med en klump i magen, kände på mig på något sätt att det skulle gå åt helvete och det gjorde det ju såklart, brukar väl bli vartannant år som det skiter sig för förra året gick det ju bra.
Parkeringsbroms vänster bak kärvar plus en lampa ur funktion, så ombesiktning inom en månad. Åkte direkt till
verkstaden som vi brukar använda oss av för att boka tid, frågade lite försiktigt om det här skulle bli dyrt? Killen sa att, ja, är det så att vi behöver byta både ok och vajer så kan det bli uppåt 7000:- ca men om den bara kärvar så blir det runt en tusenlapp ca.........! Jag tippar på det förstnämnda, jag och Jimmy har bara haft otur med den här bilen och den har kostat oss många, många tusenlappar i lagningar och byten så vad skulle vara annurlunda just denna gång? Killen på besiktningen sa att den "kärvar" så man kan ju hoppas på att det bara är det, problemet är att jag inte litar ett skit på bilverkstäderna, om dom säger att allt måste bytas så får man ju tro på det,jag kan ju inte säga emot för jag kan inte ett skit om bilar och Jimmy är inte heller så insatt. Det känns som om det kommer svida i plånboken i alla fall.
Jag hatar bilar, det är bara dyrt och jobbigt. Att ta från ihopsparade pengar och betala för billagningar känns förjävligt, dom pengarna vill man ju göra något kul för. Suck.

Så sur Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0