Matplanering!

Jag måste verkligen bli bättre på att planera, som det är nu så handlar jag varje dag och det blir ofta på våran närbutik och det blir rätt dyrt i längden. Gjorde veckomatsedlar förr och handlade efter dom, det gick sådär för det var inte vaje dag man var sugen på det som stog på listan om man säger så :-) Men nu har jag suttit och skrivit ihop en del maträtter som jag ska åka och handla grejer till så får vi äta det vi är sugna på just den dagen men av det som finns hemma lixom. Jag är lite begränsad kan man säga, Jimmy vill inte ha fisk,kassler eller kyckling och inte heller tacos, barnen äter ju det mesta men är oxå kräsna på just fisk eller kötträtter, jag vill helst ha några nyttiga inslag i veckan men då äter ingen annan.....suck. Men dom här rätterna tror jag kommer gå ner hos alla.

* Kalops (min egna variant med lite fond,grädde och soya i)
* Pannbiff, potatis, brunsås och lingon
* Cowboysoppa och nacho chips (barnen älskar denna soppa)
* Helstekt fläskkottlett,potatis och gräddsås
* Korv & makaronigratäng
* Korvsoppa och ost smörgås
* Ugnspannkaka
* Fiskpanetter, potatis och tartarsås
* Kassler & rislåda ( Jimmy får stå ut )

I alla fall 9 rätter att välja på så det borde funka ett par dagar. Till helgerna blir det något festligare men det får man handla då.

Inväntar Milton som sover sen blir det ut och handla.

Tack och hej, leverpastej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0