Sommarpresenter

Snart är det dax för barnen att ta sommarlov och vid avslutningen brukar man ju ge bort något till fröknarna och när det gäller mina barns förskola så har jag som regel att det alltid ska vara hemmagjorda presenter. Vid varje jul och varje sommaravslutning gör jag also egna små presenter. För det första så tycker jag att det är roligare och mer personligt att få något hemmagjort och för det andra tycker jag inte att man ska lägga så mycket pengar på det man ger bort, det är ju tanken som räknas. Att få något som någon har lagt ner både tid och tanke på känns mer tacksamt på något sätt....håller ni inte med?

I år tänkte jag koka en egen salsasås och hälla upp i fina burkar, perfekt till sommarens grillningar. Sen blir det en flaska hemmagjord vinegrett var att hälla över tex salladen och slutligen en varsin smultronplanta att sätta i trädgården. Det blir väl bra?
Jag har ju varit hemma i alla dessa förskoleår så jag har ju tiden till sånt här, får se hur det blir sen =0) Ha ha ha.

Nä, nu ska jag ut och klippa lite buskar som håller på att bli för stora, Jimmy ringde imorse och påminde mig om att det behövdes så det är väl bara att sätta igång.

Slit & Släp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0