FB

Sitter på jobbet och tar mig en kopp kaffe framför datorn, vi har ju inga fikaraster och inte heller något fikarum så det blir mellan patienterna och här framför datorn i receptionen. Sitter och läser på facebook om hur bra alla har det.....det är ju helt underbart att alla har så mysiga perfekta liv och lagar perfekta måltider och har helt underbara "Fredagmys" tillsammans med hela familjen i soffan och alla är så nöjda och ingen har bråkiga,trotsiga barn....Eller om alla som minsann ska ut och resa, slippa Sveriges hemska mörka vinter och inte kan förstå varför inte alla gör så....gaaaaaa.

Själv lever jag i vekligheten....med man,barn och ett deltidsjobb som inte drar in så pass mycket stålar eller betald semester för att bo i värmen mellan november och April, inte heller har jag ork att laga hälsosamma och hemlagade måltider varje dag när jag kommer hem och har 4 skittrötta och vrålhungriga barn som gnäller oavbrutet tills maten står på bordet.... och en man som jämt jobbar sent.
Ja, folk är roliga minsann.

Några "statusar" från sista tiden:

" Ingen av mina 653 fb-polare är inloggade,gaaa, hallå vad gör ni?"

" Jag lever i ett helt perfekt liv"

" Mina barn är dom finaste i världen"

" Jag älskar min man, om du har en man som gör ditt liv värt att leva, kopiera detta och klistra in på din status "

" Kopiera denna om du har någon i himlen som du saknar på jorden <3"
(här börjar jag nästan kräkas)

" Pust, nu har jag dammat,plockat,rensat,tvättat och dammsugit, nu ska här lagas 3 rätters till min underbara familj för det är dom sååå värda"

Ho ho ja ja...living the facebookdream!!!!!!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0