Trött!

Trött som fasiken idag, upp 05:00 för att göra i ordning sig och hinna dricka en kopp kaffe samtidigt som jag sminkar mig, väcka alla barn, klä på dom, läsa igenom ifall det var något speciellt just idag(gympa,utflykt osv),på med alla utekläder och mars ner till dagis...springa runt på 3 olika avdelningar för att lämna respektive barns kläder på rätt avdelning....pussa alla barn och iväg hem för att ta sig till jobbet i Solna och vara där senast 07:40....pust.
Sen samma veva hem när inte Jimmy hunnit före. När man väl är hemma så är ju alla lika trötta och hungriga, laga middag och sen isäng med barnen för dom är helt slut frammåt 18:30-19:00, det är långa dagar för dom nu. Tur att jag är ledig varje Måndag och slutar 13:00 på Fredagar annars hade jag inte pallat tror jag. Funder på hur ensamstående föräldrar har det....? Jag beundrar dom som klarar det med flera små och jobb, det måste vara jobbigt. Man vill ju så mycket lixom, jobba,ha fint hemma, sova ut, umgås med familjen, ha vuxentid osv...ibland kör det ihop sig men det funkar på det stora hela, en stor portion ork och tålamod så går det.

Jimmy jobbar länge idag, han är inte hemma ännu. Jag har nattat busfröna och tänt lite ljus, hällt upp en kopp te och bara varvar ner i lugn och ro, tankar energi till morgondagen.

Sov gott men inte för länge!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0